Bättre än vad vi trodde.....

Jag skulle som vanligt ha uppdaterat för länge sen, men vet inte vad det
är frågan, är så galet trött hela tiden, orkar ingenting.....
Men jag ska börja med att jag var till en ny veterinär i Älmhult, Sophie
rekommenderade honom då han ska vara jätteduktig på korsbandsskador.
Jag var sjukt nervös innan jag skulle dit, målade som vanligt upp värsta
scenariot, (nån som är förvånad? ) ;o))

Men för att göra en lång historia kort, så var det inte korsbandet, utan vet
gissade på att han måste ha slagit omkull, och landat på höger sida, med
en svullnad och en muskelskada som följd.

Men med lite vila, (tror ni ja) och fortsatt behandling hos Sophie, så ska han
bli fit for fight, tills nästa gång han lyckas hitta på nåt.

Han har redan lyckats få mig att nästan få en hjärtinfarkt.
Jag var tvungen att ge den lilla skitgrisen ett bad, och när han var handdukstorkad
så släppte jag ut honom från badrummet, han får självklart ett fnattspel och börjar
tokspringa, gör ett jämfotahopp upp på vardagsrumsbordet, halkar omkull, åker
längs med bordet och landar på rygg mellan soffan och bordet, är det konstigt att
den hunden blir skadad???
Jag skämtade lite när jag hämtade hem Phille, att jag skulle stoppa honom i en stor
glasbur, och nu så här i efterhand, så var det nog ingen dum ide ;o))









Ha det gott allihopa, // Pernilla & Beardispojkarna.










Kommentarer
Anette

Kanske du ska ta och skaffa en glasbur nu och stoppa honom i så du slipper få hjärtinfarkt :).

Han är ju mera vild än tam den lilla huliganen, som inte är så liten längre ;).

Ha det så bra och ta det lugn :)... haha... hur det nu ska gå till.

KRAM!!!

2012-01-19 @ 07:39:41 | http://www.toppens.se
jaspis med flock

Hej "Farmor"

Vad skönt att det inte var så farligt som du befarade! Matte hälsar och säger att en del får igen...... Undrar vad hon menar med det?? Hon sa att du skulle förstå :-)

Kramisar till er alla men mest pappa!

/ Jaspis

2012-01-19 @ 07:48:37 | http://www.toppengrabbar.se
Stina

Ja du, en glasbur är väl inte helt fel. Frågan är väl bara hur du ska få honom kvar i den ;-)

2012-01-19 @ 08:08:02 | http://stinastroll.hundpoolen.nu
Annelie

Vad skönt att det inte var så allvarligt med honom! Men med hans tempo så är det ju inte så konstigt om det händer saker med honom!!! Hoppas han håller sej lugn framöver! <3



Må så gott!



Krama om grabbarna!

2012-01-19 @ 21:11:01 | http://beardie.bloggplatsen.se
sonja o Onyx

Glasbur???? Vaddå?????????? Gummibur!!!!!!!!!!

Vad bra att det inte var nåt allvarligt. Sköt om den "lille" och de stora.

Kram

Sonja o flickorna.

2012-01-19 @ 21:20:13 | http://minaflickor.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback