Gotlandssemester!!

Då var vi hemma efter våran weekend tripp till Gotland.
Man kan gott säga att det blev en lyckosam resa för oss.....
Jag hade i och för sig bara med mig Phille som skulle ställas ut,
Men för Inger blev det verkligen en grand slam :o)



Utsikten från våret hus vi hyrde, synd man inte hade mer tid att njuta av det, för det är
ju så mycket roligare att tillbringa tiden på en utställningsplats en hel dag ;o)



Min lilla Phille-kille ♥
Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av min pojk, han har tagit hela resan
med ro, båten var ju inga konstigheter heller, och ätit sin mat med god aptit, ingen
stressad kille det där inte :o)



Här tränar vi lite innan vi ska in i ringen, han gör allt för en godisbit ;o)



Här är vi i lördagens BIS final, tyvärr ingen placering men det var inte så konstigt, jag
räknade och det var uppemot 50 valpar i finalen.
Phille blev BIR valp bägge dagarna, och fick världens sötaste mjukisfår för det, inget
som hundarna kan leka med, det var alldeles för fint för det.

Jag hittade bara söndagens kritiklapp, domare var Nina Karlsdotter.

" Långsträckt huvud bra propotioner, bra ögon o öron. Utmärkt hals fin överlinje o mycket
bra svans. Välutvecklad kropp, lovande förbröst. Passande benstomme, välvinklad. Utmärkt
steg från sidan, trång bak. Korrekt huvudföring, riklig valppäls, välvisad"
Det får man väl vara nöjd med?

Jag gjorde ju sällskap med Inger till gotland, och hennes Sally blev BIR bägge dagarna, plus
att hennes egenuppfödda Valle blev bästa hane på lördagen med cert, resan hem för henne
gick väldigt lätt :o))



Ingers Valle.



Och Bir tiken Sally.

Ha en ny skön vecka allihopa, Pernilla & Beardispojkarna.



Kommentarer
Anette

Vilken toppen helg ni haft med en massa härliga utställningsresultat och det är ju inte så konstigt med så fina beardisar.

Han är så härlig lille Phille, han är inte bara snygg utan han har ett toppentemperament också.

Ha det så bra.

Kram från tjejerna och mig!!

2011-08-29 @ 20:42:42 | http://www.toppens.se
Annelie

Grattis till finfina resultat! Klart Phille gjorde bra ifrån sej; han är ju bara bäst, helt enkelt! ;) Kul för Inger oxå och hennes fina hundar! Ha en bra vecka! Kram

2011-08-30 @ 08:00:55 | http://beardie.bloggplatsen.se
Stina

Vilken fin kritik!! Kul att det gick så himla bra eller som jag skrev tidigare kanske tur för honom ;) Ja menar efter de saker han har förstört är det väl dags att dra sitt strå till stacken :) STORT grattis åter igen!!

2011-08-30 @ 08:08:44 | http://trollhund.moonfruit.com
jaspis med flock

Grattis igen till finfina resultat! Ett stort grattis till Inger också!

Kram

Jaspis med flock

2011-08-30 @ 08:24:14
Sara

Vad roligt precis där nedanför stugan satt vi nästan varie kväll och hade det bra när vi var på Gotland i somras :)

Grattis till dom fina resultaten jag förstår att resan gick lätt hem :D

2011-08-30 @ 08:49:41 | http://www.sarastassar.se
sonja o Onyx

Åh vad roligt att det gick så bra.Jättegrattis! Och välvisad också det är kul att få höra. Men det är klart sådan matte och sådan hund så kan det väl inte bli annat.

Nu får ni ta igen er och "tova" ner er lite, du med.

Ha det bra.

Sonja och flickorna.

2011-08-31 @ 07:33:31 | http://minaflickor.dinstudio.se
Rose-Marie

Grattis till fina resultat. Han är så himla gó Phille killen.

Ha en trevlig helg

2011-09-02 @ 21:31:07 | http://www.beardisneludde.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback