Tråkig start på det nya året.

Gott nytt år o god fortsättning på er allihopa, jag har inte haft någon
lust att uppdatera bloggen på länge nu.
Det är jobbigt att sitta o skriva när huvudet blixtrar o nacken värker.
Och när jag haft lust, så har inte tiden räckt till, men nu så....

Men mitt nya år kunde ju ha börjat på ett bättre sätt, min lilla olyckskorp
har gjort sig illa.
Pojkarna o jag var och hälsade på hos Inger och tjejerna, vi gick en promenad
och gick sen in för att dricka en kopp kaffe.
När Inger reste på sig för att titta ut genom fönstret, för att se vad dom pysslade
med, så ropar hon till mig att Phille går på tre ben.
Med hjärtat i halsgropen springer jag ut för att se vad som står på, och mycket riktigt,
han vill inte sätta ner höger bakben.

Jag packade in pojkarna i bilen, och satt o velade om jag skulle ringa veterinären,
eller min fysioterapeut Sophie.
Men jag vet hur duktig Sophie är, och tycker hon att jag ska åka till vet efter att
hon kollat honom, så säger hon till.

Jag får tag på henne, och självklart är det ju fredag, men hon hörde nog den
desperata hysteriska rösten, och insåg att det var nog bäst att vi fick komma,
annars hade jag terroriserat henne hela helgen ;o))

Sagt o gjort, jag fick en tid på kvällen och åkte dit.
Hon gick igenom Phille, och kom fram till att hans korsband i höger bak knä
inte mådde så bra. hon behandlade honom, men tyckte jag skulle åka till en vet
hon visste, som är expert på sådana skador.
Så jag ringde och fick en tid på tisdag eftermiddag, känns jätteskönt att få honom
röntgad, och veta exakt hur jag ska göra.

Jag fick stränga förhållningsorder av Sophie, att endast koppelpromenader, inget
lek o bus, så ni kan ju gissa hur roligt jag har det här hemma just nu....
en uttråkad Phille, är ingen rolig Phille, så det känns som att gå om kring med
en dynamitgubbe med kort stubin, och hans jämfotahopp är ju jättelätta att
stoppa, eller hur? ......
Så ni får hålla tummarna åt mig, att det ser bättre ut än vad jag tror att det är :o((



Min fina, fina pojk ♥


Ha det gott önskar Pernilla & Beardispojkarna.





Kommentarer
Anette

Det var ingen rolig början på 2012 för dig och Phille.

Hoppas att det läker snabbt så han snart får leva sitt vanliga liv med en massa bus och galna upptåg.

Jättesöt bild på fina Phillie <3<3!!

Vi hörs efter ni varit till vet. idag.

Kramar från tjejerna och mig!!!

2012-01-10 @ 08:09:29 | http://www.toppens.se
Stina

Ja det var ingen vidare start =( Vi håller alla tummar och tassar vi kan för att han ska återhämta sig bra. Jag om någon vet ju tyvärr hur jobbigt det är att ha en valp/unghund under vila. Vem vet kanske Phille gör en lika snygg egen inredning som Ovis gjorde ;-)

2012-01-10 @ 08:46:57 | http://stinastroll.hundpoolen.nu
sonja o Onyx

Vi vet ju nu att det gick bra trots allt. Men hålla en livlig hund stilla, tja inte vet jag hur man gör.

Jättefin bild!

Ha det bra.

Sonja och flickorna

2012-01-11 @ 06:56:09 | http://minaflickor.dinstudio.se
jaspis med flock

hallå!

Skönt att det inte var så illa som din matte befarade. Jag var på väg att packa väskan och åka ner och "passa" dig. Matte tror att jag hade varit en ypperlig barnvakt! :-)

Sköt om dig och hälsa din matte, min pappa och de andra grabbarna!

kram Jaspisen

2012-01-11 @ 18:29:37 | http://www.toppengrabbar.se
Madde o Malte

Ja det är inte kul att hålla en aktiv hund still, vi håller alla tummar och tassar att det läker fort.

Snygg bild på en snygg hund.

Kram Madde o Malte

2012-01-15 @ 16:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback