Härligt med flock...

Nyss inkommen från en blötsnöig, stormig morgonrunda. Men jag kunde inte
låta bli att gå och le i skogen, då det är så roligt att ha en stor flock.
Att titta på deras minspel, uträkningar, samarbete, och hur dom drar igång, och
smittar varandra.

Teddy och Rebus tjafsade om en pinne i skogen, för som alla vet så finns det ju
endast en, eller hur??........
Så det slutade med att dom stog och blängde på varandra, pinnen låg på backen,
var på den lilla blåa vesslan smiter fram och tar den, sticker med en jäkla fart, och
dom två blängskallarna, inser plötsligt vad som skett, och helt plötsligt är man inte
sura på varandra längre, utan man samarbetar för att försöka få tag på lilla blå, och
ta tillbaka just den där enda pinnen som finns i skogen ;o))

Vad har hänt annars sen sist?, jo just det, i tisdags åkte Jag, Liz, och Tina.J ner till
Frank o James på kennel Glenspey för att titta på deras valpar, underbart söta och
fina små charmtroll, även om dom inte visste att jag är håröm.....



Hur söt är inte den här gobiten?, tur dom var sålda allihopa, och att det är fullt hemma
hos mig, annars hade det lätt blivit en till ;o)

Snön har också kommit till lidhult, och hunnit ge sig av.



Det var ju Philles första snö, och vad jag skrattade åt honom. Han rusade ut på
morgonen med samma energi han brukar, kom ett par meter ut på gräsmattan,
och tvärnitade, stog bara och tittade ner på backen, och började provsmaka...
Han trodde nog att han dött och kommit till himlen, mat över heeeeela marken ;o)



Han fick också pröva på hur det är att vara yngst i familjen, en liten snömulning av Teddy,
men det gjorde inget, lika glad som vanligt :o)
Man kunde ju tycka att en hund på snart tolv år, borde vara van vid snö, men den som
blev gladast, och tokigast var ju Bossman, jämfota hopp upp i luften för att fånga snöflingor
då är han inte gammal o trött inte, han som knappt kan hoppa in i bilen längre, utan man
ska lyfta in rumpen, hmm... jag börjar tro att han kör med mig, :o)
Men det gör jag så gärna åt min gamla pojk ♥


Ha en fortsatt skön helg på er, // Pernilla & Beardispojkarna





Kommentarer
Linda

hihi... din lilla blå verkar vara full av bus (eller ska jag säga hyss)! härliga bilder!!

2011-12-10 @ 12:12:33 | http://millieville.com/
Annelie

Haha, han är så go den lille blå, och smart... Jag förstår att det var svårt att inte ta en liten valp, eftersom den är såå söt! Det är nästan farligt att åka och titta på dem...! Må så gott, och be för mer snö och minusgrader! Kram

2011-12-10 @ 12:51:55 | http://beardie.bloggplatsen.se
Rose-Marie

Vilka underbara bilder. Visst är det härligt med snö. Vi har ganska mycket just nu, men dom har hotat med mildare väder.

Samo blev också lite förskräckt när han kom ut på morgonen och det var nåt konstigt på marken. Han stod en stund på trappan och tittade innan han vågade sig ner. Nu tumlar han om i snön och njuter.

Ha det gott

Kram

2011-12-10 @ 20:49:55 | http://www.gomersson.blogspot.com
Anette

Härliga bilder på underbara vovvar.

Ha ha ha den lilla blå är allt bra rolig.

Här är det en massa snö och just nu vräker det ner ännu mera :(.

Ha det så bra och njut nu då du som vill ha snö ;).

Kramar från tjejerna och mig!!!

2011-12-10 @ 22:52:35 | http://www.toppens.se
Ingela

Jättefina bilder på vovvarna! Det är allt bra vackert med snö. Här är ingenting och ändå bor vi Norrland!

Och valpen är ju bara så söt! Det finns inget sötare än beardisvalpar!

Ha det bra!

2011-12-11 @ 16:48:35 | http://www.yassiammi.blogspot.com/
Stina

Kan tänka mig att Bossman blev lycklig och att du fick huvudvärk av hans skällande ;-)

Härligt med snö! Här har vi bara fått se ca 30 flingor som blev till vatten så snart de landade..

2011-12-12 @ 08:30:37 | http://trollhund.moonfruit.com
sonja o Onyx

Härliga bilder med glada vovvar. Vad smart att sno den ende pinne som fanns i hela skogen. Valpar ska man aldrig titta på det är för farligt.

Ha en bra fortsatt vecka.

Sonja o flickorna.

2011-12-13 @ 10:58:20 | http://minaflickor.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback